Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.06.2007 14:00 - "Читателя - коментатор" : видове и особености
Автор: babayaga Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4301 Коментари: 14 Гласове:
1

Последна промяна: 25.06.2007 08:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Този пост е вдъхновен от Читателя и Автора и се отнася за тях. 
Тъй като съм в сесия, а в такива периоди развивам всестранни интереси, които да ме държат далеч от мъдрите томове, напоследък клеча пред компютъра колкото един средно вманиечен хакер. А поради слабостта си към сайта и прилежащия му блог, мога смело да заявя, че осигурявам поне пет хиляди от дневните импресии (моля, моля..:). Доста продължително се забавлявам с коментарите след статиите и предимно с техните автори (т.е. Читателите) и за това реших да им посветя тоя пост. А понеже така или иначе съм на наУчна вълна, смятам да ги класифицирам "видово".За да илюстрирам категориите, ще ми се наложи да цитирам някой и друг творец, за което моля да бъда извинена. (Макар че по закон, ако упоменаваш източника можеш да грабиш интелектуален труд с пълни шепи:) Та ей я на дисекцията на уважаемия читател (и трансформацията му в коментатор):

читателя буквалист - за него няма метафори, оксиморони, хипербoли и пр. подобни глупости. Той чете думите, не текста. Пише "скумрия" (автор -Красита), разбира скумрия. Той обаче има способност да изгражда здрави логически връзки - авторката е бяла и е скумрия, той е бял,  следователно...и той е скумрия!!! Ааа, не, той НЕ е скумрия и ей сега ще го докаже с множество аргументи в коментарите, като няма да пропусне да нарече авторката некадърна, бездарна и каквото още му хрумне - най малкото
за отмъщение. 

читателят фен (някои даже ултраси:) - ако не го е писала любимата му авторка - не става. И да са го писали Достоевски, Уайлд или  Джером пак не става.  Абе който и друг да го е писал - НЕ СТАВА! Грабва клавиатурата и пише, че не става, ама никак, съвсем, хич. Често призовава за авторско прочистване в сайта и бесило или изтезания за автора. (Примери бол - първия, за който се сещам е този за миндерчето и стриптизьорката:)

читателя анти фен - набелязва си един автор и започва да изпитва силна неприязън към него (причината може да е всякаква, а може и да няма конкретна такава). След като го възненавиди, спира да го чете. НО...не спира да го коментира. Вижда заглавието, вижда автора потрива ръце и се спуска стръвно към клавиатурата. Отличителна черта на коментарите на читателя анти-фен е, че те нямат никаква връзка с текста (вероятно поради непрочитането му) и  засягат изцяло личността на твореца. Варират от предположения с кой е преспал, за да му пуснат текста "на първа" до неблагоприятни определения за външния му вид (малката снимка в горния ляв ъгъл е съвършено достатъчна за изграждане на пълен естетически профил :).

читателят редактор -
за него текст без грешка е като ядене без сол. Зоркото му око не пропуска и запетая. Ако автора е допуснал и най-малката техническа грешка, пръстите на читателя редактор започват танцувайки по клавиатурата да изписват  "неграмотник", "илитерат", "недостоен наследник на Солунските братя", както и препоръки кой клас точно трябва да повтори творецът. Този тип читател е упорит - ако няма грешка, ще има неточност, ако и това не може да открие изпада в депресия.

Има и още категории, но от  един стол до бюрото от около час настоятелно ме наблюдават 600 страници социология и мисля, че искат незабавен тет-а-тет с мен. Така че ако ми дойде музата, може да продължа личностната дисекция на читателя някой друг път ...



Тагове:   особености,   читателя,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. infetka - =)
21.06.2007 14:30
Права си...но досега са само негативни, напиши няколко категории позитивни коментатори...и такива има, май
цитирай
2. babayaga - знам, че има, ама не ми остана време ...
21.06.2007 14:33
знам, че има, ама не ми остана време да ги напиша...на тях ще отделя заслуженото място в продължението:))
цитирай
3. viovioi - ))
21.06.2007 14:35
аз съм читател-коментатор, но не попадам в нито една категория от изброените.А как си мечтая да се категиризирам)))
цитирай
4. majkata - до тук не попаднах никъде,
21.06.2007 14:44
да знаеш, че трябва да довършиш анализа!!! :-)
Антифен съм на един определен човек, но към другите в блога нямам нито едно от изброените отношения!

Приятно четене!
цитирай
5. kassandra - Права си, продължавай!! Позд...
21.06.2007 17:25
Права си,продължавай!!
Поздрави и на социологията ти :)))
цитирай
6. morskamida - малко НЕ по темата
21.06.2007 18:12
за което се извинявам!
Въпрос към авторката : Явно четеш подробно тук, би ли ми казала името на една авторка, пише разкази, в повечето случаи доста тъжни, често има борба на религии, изоставени деца и други тежки, но красиви драми? Много дървено го написах, но точно затова повече чета отколкото пиша. Много обичам да чета нейните истории а си загубих ”фейвърит” листа.
цитирай
7. babayaga - 10.
21.06.2007 18:27
o, ами нямам представа...всъщност този пост беше вдъхновен предимно от коментарите след статиите в сайта, защото предимно там се срещат горепосочените "видове":))
цитирай
8. nait - :)
21.06.2007 18:58
Много точно казано... Но след социологията да го довършиш:))) Успех на изпита!
цитирай
9. babayaga - мерси за пожеланията, ама както съм ...
21.06.2007 19:59
мерси за пожеланията, ама както съм го подкарала, познанията ми за социума и интеграцията в него засега са крайно незадоволителни:))
цитирай
10. eleni - хахахаха, супер:)))
21.06.2007 21:11
наблюдателно, добре подбрано и свежо. Дай още!
цитирай
11. sunflower - А няма ли ...
21.06.2007 22:31
... читатели-приятели, с които просто си бъбриш или споделяш в един, два коментара мнение/впечатление по същата тема? Или нещо такова ... не е точно читателя-фен :)
цитирай
12. estrella - Хех,
21.06.2007 23:11
много ме зарадва с този пост. Тъкмо бях решила,че народът съвсем е оглупял;) И за да е ясно за всички, сайтът е dnes.bg, а блогът не му е прилежащ, а братче в голямото семейство на Инвестор.бг;)
цитирай
13. babayaga - упс, да - ами съжалявам за тая нет...
22.06.2007 10:46
упс, да - ами съжалявам за тая неточност :) аз уж съм наясно, ама докато съм била в творчески унес, не знам откъде ми е дошло на акъла туй "прилежащ"...:))
цитирай
14. esen - Хубаво е, че си намерила време за този постинг.
19.07.2007 10:34
Чудесен е! Чакам с нетърпение продължението!
Поздравления!:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: babayaga
Категория: Лични дневници
Прочетен: 45316
Постинги: 5
Коментари: 47
Гласове: 204
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930